Magamról

Saját fotó
Hungary
20 hónap külföldön. 2011 - 3 hónap Németországban, 2012/13 - 7 hónap Hollandiában, 2015 - 3 hónap Naposparton, Bulgáriában, 2016 - 7 hónap Franciaországban. És mindenféle egyéb kiruccanásom a blogon.

2015. december 26., szombat

Németországi mesék 8. - Heidelberg

Augusztusban utaztam haza Németországból. A kint tartózkodásom utolsó heteiben próbáltam behozni mindent és pótolni a látnivalókat, amiket úgy éreztem, nem szabad kihagyni. Heidelbergbe útiterv nélkül érkeztem, ami szimplán azért szokatlan, mert szokott lenni útitervem. Nem percre pontosan leosztva, melyik pillanatban hol kell lennem, de egy lista a kihagyhatatlan látványosságokról és két szó, egy dátum, amik ahhoz kötődnek. A németországi Au-pairkedésem végén azonban annyira ráparáztam, hogy a srácok magyarul tanuljanak és a munkám tökéletes legyen, hogy a Heidelbergbe utazás előtti éjszaka kigyűjtöttem elalvás 1-2 fontos infót és beájultam az ágyba.

Elég klassz dolog, hogy Heidelbergben a vasútállomás épületéből kilépve a Tourist Info irodájába botlik az ember. Az, hogy erről én tudtam, az előző esti gyors keresgélésnek volt köszönhető. Vettem egy pici angol nyelvű könyvet és egy térképet és leültem egy padra, adtam magamnak egy órát, hogy tervet készítsek és nekivágtam. A tervet nem sikerült végigvinni, mert a végén volt ahová idő hiányában nem jutottam el, de ahhoz képest hogy Heidelberg egy hatalmas város és nekem volt rá egy napom, nagyon sok mindent sikerült megnézni és még ma is el tudnék nagyjából barangolni, talán.

Ami a legfontosabb, Heidelbergben van egy várkastély (Heidelberger Schloss), ami teljesen kihagyhatatlan, de ezen kívül is rengeteg a látnivaló az egyetemvárosban, szóval vágjunk neki!


Marktplatz





az Altstadt az UNESCO világörökség része


az Alte Brücke hídon ma már csak gyalogosan lehet közlekedni


a várkastély














itt éppen a Friedrich Ebert Múzeumban pózolok - Németország első elnökének gyerekkori hálószobájában!


kilátás az Alte Brücke-re és a várkastély épületére


az egyetem egyik épülete

Heidelberg gyönyörű és még annál is gyönyörűbb város, tértem be kis ajándéküzletbe ahonnan ki sem akartam jönni, mert mindent meg akartam venni! Karácsonyi ajándékokkal, apróságokkal volt tele. A város hangulata régies, jó elmerülni a gondolatban, hogy ezek az épületek, amik éppen körülvesznek, évszázadokkal ezelőtt épültek. Hangulatos és régies, amiben néha felbukkan egy modern részlet. Én imádtam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése