Magamról

Saját fotó
Hungary
20 hónap külföldön. 2011 - 3 hónap Németországban, 2012/13 - 7 hónap Hollandiában, 2015 - 3 hónap Naposparton, Bulgáriában, 2016 - 7 hónap Franciaországban. És mindenféle egyéb kiruccanásom a blogon.

2012. szeptember 19., szerda

Tűz volt!

Erre a látványra keltem ma fel:


Valami üresen álló textilgyár ugyanis ma reggel (hajnalban?) úgy döntött, hogy kifüstöl. Miután a gyerekeket épségben elszállítottam isibe/bölcsibe, hazafelé már tüdőre szipkáztam a gomolygó füstöt. A főút jó része le volt zárva, dugó is volt, ezért piszok ideges emberek is voltak, akik piszkosul utáltak azért, hogy én a bakfiets-szel simán elszlalomoztam közöttük. Délután, amikor mentem a gyerekekért, még mindig ugyanez volt a szitu, füst, füst, füst... és este, amikor a tanfolyamra bringáztam, még mindig füstölgött kicsit. De ez lehet, hogy már csak a város felett megrekedt füst volt.

Ja igen, ma volt az első holland órám. Klassz volt, kicsit kókadtan mentem el, mert reggel héttől este hatig bébiszitteltem, de végül tetszett az egész, Fred, egy idős pasi tartja, jó fej, kábé végig a szemembe nézve magyarázott (hát igen, az értelem... =D). Voltak ilyen alap dolgok, hogy mutatkozzál be, meg néhány egyszerűbb párbeszéd, magnóhallgatás. Vannak egyébként mindenféle nemzetiségek a csoportban, a német lányzóval dumáltam a legtöbbet, meg egy angol sráccal, ja és persze Ervinnel, aki szintén erre a kurzusra jár. De van még román, amerikai, filippínó, mexikói és szingapúr figura is. Jó lesz ez, főleg ha az egyik arc folytatja ama kellemes szokását, miszerint minden egyes szót hangosan elismétel Fred után, piszok fals kiejtéssel... hát akkor lesznek még itt pofavágások, meg felröhögések.

Hmmm, mi mesélnivalóm van még? Ja, igen, ott hagytam abba legutóbb, hogy szombati semmittevés. Estére összeszedtem magam, Andival taliztunk a vasúton, mert Au-pair tali volt megbeszélve aznapra. Sétáltunk egyet, kibeszéltük újra a holland vs. magyar kaja problematikát, aztán gondoltuk nekikezdünk az estének, rendeltünk két sört az Oude Markt-on. Be nem állt a szánk, kitárgyaltuk az elmúlt dolgos/tanulós éveinket, aztán szedtük a sátorfánkat és feleszedtük a többieket a vasúton. Jó kis hatos fogat jött össze, visszaültünk a Paddy's-be, iszogattunk, röhögtünk, sztoriztunk, himnuszokat énekeltünk, de ami ott történt, az maradjon is ott!

Vasárnap a famíliával tettünk egy kört a Roombeek nevű negyedben. Modern kockaházak hatalmas üveg falakkal, bent nagy fehérség, gyönyörű bútorok, színes ajtók, hangulatos kávézók, üvegfalú tornaterem és halas tó... nagyon szép hely! 2000-ben itt történt a Vuurwerkramp, azaz az a tűzijátékgyár-robbanás, ami a város felét hamuvá égette és amiben 23 ember meghalt. Máig nem tudják az okát. Erről a negyedről egyébként tervezem, hogy részletesebben írok később egy bejegyzést, mert valami csodás látvány és érzés azok között az épületek között bringázni (az iskola és a bölcsi is ebben a negyedben vannak, úgyhogy minden nap látom). Addig is várom a fotózáshoz megfelelő időt, felőlem fújhat a szél, csak süssön kicsit a nap, hogy a képek visszaadják a látványt. Amúgy ma reggel, amikor elhúztam a függönyt és a fentebb már illusztrált látvány fogadott, azért megjegyeztem magamban: "Nem, a történelem nem ismételheti meg önmagát ilyen rövid időn belül!" De nem para, ha jól tudom, nem építettek újabb tűzijátékgyárat. =)

Na, ha a munkát leszámítom, nagyjából ennyi érdekes dolog történt, hétfő óta meg ugye bébiszittelek. Tegnap beszereztem egy Leident és Amszterdamot részletesen bemutató könyvet 1 euróért, jéééjj! Szóval ma délelőtt, amíg az egyik fiú a Susi és Tekergőt nézte, én színes post-it cetlikkel jelölgettem a látni kívánt helyeket. Van két nagyon klassz kiállítás, az egyik ilyen fiatal művészarcok alkotásai, akik a "jelenítsd meg a különbséget a képzelet és a valóság között, különösen a politikát és médiát megcélozva!" témán agyaltak. Aaaanyám, hát erre piszok kiváncsi vagyok! A másik meg valami holland fotós pali képei ismert emberekről (Tom Waits, Jacko, stb.).

Na, ennyi. Amúgy meg eszem-iszom, nevelek, fegyelmezek, öltöztetek, kakis pelusokat cserélek, olvasok, bicózom és fotózok. :)

Ezzel búcsúzom, még szombaton készült rólam a csajos találkozón:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése